Digitalni marketing ima za cilj promovisanje proizvoda i usluga na jednom ili više digitalnih medija kao što su: marketing na društvenim mrežama, marketing na pretraživačima (gugl, bing, yahoo o dr.), youtube i marketing putem e-pošte.

Ali da na kratko zaobiđemo definiciju i formalni pristup, digitalni marketing podrazumeva način oglašavanja, odnosno promociju i prodaju usluga jednog brenda putem online platformi i društvenih mreža.

6 segmenata digitalnog marketing koje morate znati

1. SEO (Search Engine Optimization)

SEO ili optimizacija sajta podrazumeva korigovanje sadržaja u cilju donošenja što boljeg saobraćaja sa predraživača na sajt. Najprostije rečeno, optimizacija teksta postiže se dodavanjem ključnih reči na Vašem sajtu. Na taj način tekst tj link sa sajta se što bolje rangira na stanicama pretrage pretraživača.

2. Marketing sadržaja

Kontent Marketing je deo marketing plana koji se odnosi na kreiranje sadržaja za promociju brenda. U cilju adekvatnog pozicioniranja nekog brenda na tržištu potrebno je stvarati i podizati svest klijenata plasiranjem sadržaja, najčešće tekstova, zatim video klipova koji će biti privlačan za ciljnu grupu.
Svaki brend može se prezentovani tako da na tržištu deluje jedinstvenu, uz vešto isplaniram kontekt marketing.

3. SMM ( Social Media marketing)

Najpopularniji način oglašavanje jeste putem društvenih mreža. Social media marketing podrazumeva kreiranje marketing plana na platformama kao što su Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter ili Tiktok. Ukoliko se uzme u obzir koliko populacije ima svoj nalog na bar jednoj od popularnih mreža, a zatim koliko vremena jedan korisnik dnevno provede prateći novi sadržaj, svaki marketing menadžer skrenuće pažnju na to koliko je prisutnost na društvenim mrežama važna.
Prema rezultatima istrživanja marketing agencija, čak 48% korisnika kupuje proizvode koje vide na društvenim mrežama.

4. E-mail marketing

Kod ovog vida promocije govori se o direktnom kontaktu sa ciljanom publikom putem e-maila. E-mail marketing dozvoljava mogućnost da se direktno povežete sa klijentima i na lakši način predstavite svoje usluge putem opcije newsletter, mejlovima sa informacijama o posebnim popustima, specijalnim ponudama i sl.

5. Affiliate marketing

Affiliate marketing je tip marketinga kod kojeg dobijate proviziju jer promovišete tuđe proizvode ili usluge na vasem nalogu na društvenim mrežama, sajtu ili obrnuto. Affiliate marketing se realizuje putem partnerskih programa, recimo na Youtube-u kada primetite reklame u toku snimka, zatim baner oglasa na sajtovima ili sponzorisanog sadržaja na instagramu.
Ovakvo partnersko oglašavanje odličan je način da pažnju ljudi steknu oni koje žele da prodaju svoje proizvode ili usluge, a da pritom sami ne beleže veliku posećenost na sopstvenim nalozima ili sajtu.

6. PPC (Pay-per-click)

Pay-per-click marketing je vid oglašavanja u kome se vrši plaćanja po kliku. Drugim rečima, plaćate za oglašavanje, recimo sponzorisani post ili baner, svaki put kada neko klikne na njega i faktički tako naplaćujete korišćenje prostora u digitalnom svetu. Iako može delovati kao skup vid promocije, marketing menadžeri tvrde da je ppc efektan na duže staze.Google ads, Facebook reklame, Linkedin specijalizovane poruke samo su neki od mehanizama za ovaj način oglašavanja.

Da li vam je digitalni marketing neophodan?

Digitalni marketing je postao ključni deo svakog poslovanja i brendiranja. Ukoliko želite da idete u korak sa vremenom morate se prilagoditi svim promenama, a to uključuje usvajanje novih metoda ogašavanja i marketing plana.